21 Nisan 2012 Cumartesi

Oracle, Google’a


Oracle, Google’a Android mobil işletim sisteminin kendisine ait birçok patenti ihlal ettiği gerekçesiyle 1 milyon dolarlık tazminat davası açtı.
Akıllı telefon ve Tablet PC pazarına baktığımızda açık kaynak kodlu yapısıyla son günlerin en popüler mobil cihaz işletim sistemi olan Android’in lider durumda olduğunu görüyoruz. Oracle Android işletim sistemi içerisinde kendi patentlerinin kullanıldığını iddia ediyor. Ve bu paten ihlallerinin birçok konuda işlendiğini belirten firma San Francisco’da mahkemede 1 milyon dolarlık tazminat istemiyle dava açmış durumda.
Oracle’ın Google’la anlaşmazlığı Android işletim sistemi üzerinde kullanılan Java sistemlerinden kaynaklanıyor. Java yazılımı 1995 yılında Oracle tarafından kullanıma sunulmuş ve o günden bu güne gelişen yazılım birçok uygulama tarafından kullanılmakta. Java açık kaynak kodlu, nesneye yönelik, zeminden bağımsız, yüksek verimli, çok işlevli, yüksek seviye, adım adım işletilen bir yazılım dili. Bu dil ne kadar açık kaynak kodlu olsa da üzerindeki patent hakları Oracle firmasına ait ve izinsiz patentlerin kullanılması yasak.
Oracle Google’ı Java dilini kullanmasından çok Java ile kod yazılmasına olanak sağlayan uygulama arayüzleri geliştirdiği gerekçesiyle suçluyor. Oracle’a göre bu tarz bir hareket kendi patentlerinin ihlali anlamına geliyor. Dava sonucunda Oracle haklı çıkarsa Android Market üzerinde yeni bir yapılandırma gerçekleştirilebilir. Şimdi tüm teknoloji meraklıları gözlerini bu davaya çevirmiş durumda. Davanın 2 ay içerisinde sonuçlanması bekleniyor. scroll.com.tr

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder