Adobe, Yeni Sosyal Medya Analiz Aracını Tanıttı
İki global markası Photoshop ve Flash ile tanınan yazılım şirketi Adobe, sosyal medyaya da el attı. Şirket, bu hafta düzenlediği Digital Marketing Summit etkinliğinde Adobe Social adını verdiği kendi sosyal medya analiz aracını yayınlayacağını duyurdu.
Aslında Adobe’un da Adobe Social Analytics adlı bir sosyal medya analiz ürünü mevcut. Fakat şirket Adobe Social ile müşterilerine daha kapsamlı yeni bir analiz aracı sunmayı amaçlıyor. Buna göre yeni analiz aracı sadece verileri dinlemeye yönelik değil, müşterilere kendi şirketleriyle ilgili insanların neler söylediklerini görmelerine yardımcı olacak. Şu an piyasada hizmet veren analiz araçlarının sınırlı bir işlevsellik sunduğu kesin. Belirtilene göre Adobe Social tam da buna odaklanmış bir çalışma. Keza şirketin Ürün Yöneticisi Matt Langie, Adobe Social’ın birden fazla sosyal ağdan sonuçları gösterebildiğini ve sosyal pazarlamada önemli rol ve sorumlulukları bir arada sunması bakımından bir ilk olduğunu dile getiriyor.
Geçtiğimiz günlerde 2011 yılına ait ilk çeyrek mali raporunu açıklayan Adobe, cirosunu artırmasına rağmen karında düşüş yaşıyor. Raporda şirketin cirosu 1.05 milyar dolar olarak ifade edilirken, net karın 285 milyon dolara gerilediği (önceki yıl net kar 295 milyon dolar) belirtiliyor. Yıllarını yazılım geliştirmeye veren şirket için dijital pazarlamaya ani giriş kararı bu açıdan bir anlam taşıyor.
Ayrıca yazılım konusunda tecrübe edinmiş global bir şirketin, ölçümleme alanına yeni bir soluk getirecek bu hamlesi dijital pazarlama sektörü açısından umut verici. Bu arada şirketin Türkiye’de online ürün satışına başladığını da hemen söyleyelim. Bundan böyle Türk kullanıcılar, Adobe Türkiye Online Mağazası üzerinden hem Türkçe hem de İngilizce Creative Suite ve Acrobat ürünlerini satın alabilecek.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder